مراکز فروش عمده رشته آشی پهن

رشته آشی پهن یکی از فرآورده های ارد ستاره است؛ ارد ستاره نوعی از آرد است که ۲۱ درصد آن را سبوس و مابقی آن را آرد گندم تشکیل می دهد. رشته آشی به دلیل علاقه و تمایل بسیار مردم ایران به پخت انواع آش جزئی از سبد خانواده ایرانی است.

یکی از انواع محبوب آش در کشور، رشته سوپ ورمیشل است که در استان های مختلف با ترکیبات متفاوتی بخته می شود اما رشته پهن ترکیب جدا نشدنی این آش خوشمزه است. رشته ها به سه صورت سنتی، کارگاهی و صنعتی تولید می شوند و مصارف بسیاری دارند نظیر رشته های پلویی، ورمیشل، رشته های آماده و … که رشته مخصوص آش یکی از قدیمی ترین و رایج ترین اشکال آن است. این محصول نیز در ابعاد و اشکال مختلفی تولید می شوند، رشته های باریک که از گذشته رایج بوده است و بیشتر رشته های صنعتی در این ابعاد تولید می شده و رشته های آشی پهن که محصولی جدیدتر است.

مراکز فروش عمده رشته آشی پهن

معرفی و شناخت رشته آشی پهن

معرفی و شناخت رشته آشی پهن

رشته ها همانطور که گفتیم از آرد گندم تهیه می شوند در روش سنتی با ترکیب آرد، آب و نمک خمیری تهیه شده و سپس در ابعاد مورد نظر برش می شود. تولید این محصول در روش صنعتی تفاوت چندانی با شیوه سنتی ندارد؛ تنها دستگاه ها جایگزین شده و روند کار سرعت بیشتری می یابد. یکی از این دستگاه ها، دستگاه برش است که توانایی برش رشته ها در ابعاد مختلف را دارد.

یک رشته پلویی فله از نظر اندازه باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • درازای رشته آشی حداکثر می تواند سه میلیمتر باشد.
  • و پهنای آن نیز می تواند تا ۲٫۵ میلیمتر باشد.

در واقع رشته آشی پهن از نظر نحوه تولید و مواد اولیه تفاوت چندانی با رشته های باریک تر ندارند و تنها ابعاد برش آن توسط دستگاه متفاوت است و البته از نظر مصارف نیز تفاوت های با رشته های معمولی دارد و برای انواع خاصی از آَش مطلوب تر است؛ این مطلبویت به این معنی نیست که در آش رشته های معمولی کاربرد ندارد بلکه این موضوع وابسته به ذائقه غذایی مشتریان است.

کیفیت رشته آشی در مازندران

کیفیت رشته آشی در مازندرانآش رشته یکی از غذاهای مورد علاقه مردم مازندران است. این آش در استان مازندران تفاوت عمده ای با شهرهای دیگر دارد و همراه با کشک و دوغ و با رشته زیاد پخته می شود. در این استان نیز مانند بسیاری از استان ها تولید کنندگان رشته فعال هستند.

کیفیت رشته آشی در استان مازندران به دلیل آب و هوای مرطوب آن نیازمند رعایت برخی موارد است. یکی از شاخص های کیفیت رشته آش مربوط به خشکی و تردی آن است که به دلیل رطوبت بالا در این استان توجه به این موضوع حائز اهمیت است.

کیفیت رشته آش به طور کل به برخی ویژگی ها نظیر ارزش غذایی، ماندگاری طولانی، فاقد نگهدارنده بودن، شکنندگی و… وابسته است و به منظور حفظ کیفیت آن در مناطق مختلف انتخاب بسته بندی مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تولید کنندگان رشته آشی در تبریز

تولید کنندگان رشته آشی در تبریز

رشته آش در بسیاری از استان های کشور تولید می شود؛ علت آن را می توان در جایگاه غذاهای سنتی میان ایرانیان جستجو کرد. استان تبریز نیز یکی از تولیدکنندگان رشته های آش است. رشته های سنتی تبریز در میان مصرف کنندگان به کیفیت مطلوب شهره است. علل بسیاری سبب این محبوبیت شده است که برخی از این علل را می توان در مواد اولیه خوب، فرایند تولید مناسب که سبب یکدستی رشته می شود جستجو کرد.

مواردی مانند له نشدن در غذا، ارزش غذایی مطلوب، ارگانیک و اصیل بودن و فاقد خوردشدگی بودن از ویژگی های یک رشته آش مطلوب است که تمامی این ویژگی ها در رشته های تولیدی شهر تبریز دیده می شود.

تولید کنندگان رشته در تبریز همانند سایر استان ها محصولات خود را به صورت سنتی و صنعتی تولید و عرضه می نمایند و هر یک از این محصولات مشتریان خاص خود را دارند.

اما تهیه این محصول در سراسر کشور به راحتی امکان پذیر نیست به همین علت پذیرش نمایندگی یا خرید عمده این محصول می تواند سود اقتصادی خوبی را به همراه داشته باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.