آنچه که در ارتباط با اتصالات لوله باید بدانید

اتصالات لوله اجزایی هستند که برای اتصال بخش های لوله با سایر محصولات کنترل سیال مانند شیرها و پمپ ها برای ایجاد خطوط لوله استفاده می شوند. مفهوم رایج اصطلاح اتصالات با اتصالاتی است که برای لوله های فلزی و پلاستیکی که مایعات را حمل می کنند استفاده می شود.

همچنین اشکال دیگری از اتصالات لوله تک لایه چابهار وجود دارد که می‌توان از آنها برای اتصال لوله‌ها برای نرده‌ها و سایر عناصر معماری استفاده کرد، که در آن ارائه یک اتصال ضد نشتی الزامی نیست. اتصالات لوله ممکن است با جوش یا رزوه، به صورت مکانیکی به هم وصل شوند یا به صورت شیمیایی چسبیده باشند تا متداول ترین مکانیسم ها را نام ببرند، بسته به جنس لوله.

برخی از ناهماهنگی در اصطلاحات پیرامون اصطلاحات لوله، لوله و لوله وجود دارد. بنابراین گاهی اوقات اصطلاح اتصالات لوله در زمینه لوله و همچنین لوله ذکر می شود. در حالی که شکل اتصالات لوله شبیه به اتصالات لاتصالات لوله تک لایه است، اتصالات لوله به ندرت با روش هایی مانند لحیم کاری به یکدیگر متصل می شوند.

برخی از روش‌ها مانند استفاده از اتصالات فشاری با یکدیگر همپوشانی دارند، اما در مواردی که برای اتصال لوله پلیکا ها یا لوله‌ها معمول است، استفاده از آنها در اتصالات لوله نادرتر است. این کافی است که بگوییم در حالی که تمایزات کلی وجود دارد، استفاده رایج از اصطلاحات می تواند از عرضه کننده به عرضه کننده متفاوت باشد، اگرچه آنها موارد مشابهی را نشان می دهند.

در این مقاله، تمرکز بر روی بحث اتصالات معمولی و روش‌های اتصال مرتبط با لوله و لوله‌های صلب، با ارائه محدود اتصالات مرتبط با لوله‌ها، لوله‌ها یا شیلنگ‌های انعطاف‌پذیر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع لوله فشار قوی، با راهنمای مرتبط ما در مورد لوله و لوله کشی مشورت کنید.

  • منابع:
    1. Understanding Pipe Fittings
  • تبلیغات: 
    1. بادبادکی که با نخ پنبه ساخته شده بود به ایستگاه فضایی رسید
    2. با بیمه عمر ۲۰۰ سال عمر کنید
    3. خوردن ارده کنجد لکنت زبان را از بین می برد
    4. گونه ای از روکش صندلی که به زین اسب تبدیل می شود!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.