نخود سبز موجب آرام گرفتن بیمار در تیمارستان شد

وقتی نخود سبز رشد می کند، ارزش غذایی زیادی دارد. اگرچه کم کالری ترین میان وعده یا غذای جانبی نیست، نخود سبز سرشار از فیبر و پروتئین رژیمی است.

نصف فنجان حدود 62 کالری، 4 گرم فیبر و 4 گرم پروتئین دارد. برای چنین مقدار کمی از نخود فرنگی، این مقدار زیادی ارزش غذایی قدرتمند دیگر است. به عنوان مثال، یک وعده مشابه هویج پخته شده حاوی تنها یک گرم پروتئین است.

دلیل اینکه نخود سبز نسبت به سایر غذاهای مشابه سبزیجات کالری بیشتری دارد این است که حدود 70 درصد کالری آن از کربوهیدرات ها تشکیل شده است. اما این نباید به عنوان یک چیز بد تلقی شود. کربوهیدرات ها برای بهبود بدن و مدیریت وزن مهم هستند.

ترکیب کربوهیدرات بالا، فیبر و پروتئین، نخود سبز را به یک غذای گیاهی استثنایی برای رژیم غذایی تبدیل می کند.نخود سبز نه تنها حاوی بسیاری از عناصر ضروری مانند ویتامین ها و مواد معدنی است، غنی از پروتئین است و یک محصول ضروری است، بلکه فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

غذاهای گیاهی روند جدیدی هستند که به دلیل فواید بی شماری که برای سلامتی دارند، در صنعت سلامت و رژیم غذایی رونق گرفته است. با این حال، بیشتر آنها فواید سلامتی یا ارزش غذایی زیادی ندارند.

نخود سبز با توجه به مقدار کمی از مواد غذایی که برای بهره مندی از فواید آن نیاز دارید، یکی از قوی ترین غذاهای گیاهی محسوب می شود.

آنها سرشار از پروتئین هستند و غذاهای پر پروتئین برای کنترل وزن عالی هستند زیرا هضم را کند می کنند و به شما کمک می کنند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند اشتهای شما را کاهش دهد، کمتر غذا بخورید و وزن کم کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.