خواص رشته سوپ اماده

ورمیشل یا رشته فرنگی نامی عمومی است و به تمامی فرآورده های خمیری حاصل از آرد گندم همچون ماکارونی، اسپاگتی، ورمیشل، لازانیا و نودل می گویند که باتوجه به شکل و اندازه، این فرآورده ها نامگذاری شده اند. پاستا در اشکال گوناگون عرضه می گردد که می توان از میان آن به اسپاگتی، لازانیا و ماکارونی اشاره کرد. پاستا شامل مواد معدنی، ویتامین و پروتئین می باشد و جزو کربوهیدارت ها است.

پاستا انرژی زیادی داشته مانند گوشت قرمز محتوی پروتئین اما با چربی کم می باشد. از هشت آمینو اسید لازم برای پروتئین در پاستا شش نوع آن موجود است بنابراین احتیاج به مقدار کمی پنیر و گوشت به عنوان کامل کننده دارد. بخاطر مصرف زیاد انواع پاستا در ایتالیا امراض قلبی بسیار کم می باشد. استفاده از آن برای بچه هایی که تخم مرغ استفاده نمی کنند مناسب است. همچنین برای ورزشکاران بخاطر وجود انرژی زیاد توصیه می شود. به علت زود هضم بودن می تواند به عنوان شام سبک استفاده گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خواص رشته سوپ و همچنین طرز پخت آن با ما همراه باشید.

خواص رشته سوپ اماده

رشته سوپی

رشته سوپی سوپ سبزیجات و ورمیشل حاوی حدود 2 لیوان کوچک آب است. به همین دلیل باعث تامین آب بدن می‌شود. به خصوص اینکه در فصل زمستان به دلیل روشن بودن وسایل گرمایشی مانند شوفاژ، خشکی بدن بیشتر می‌شود. توصیه می‌کنیم حتما از سوپ‌های خانگی و دست پخت خودتان استفاده کنید. سبزیجات تازه به کار ببرید.

فراموش نکنید که سوپ های آماده و بسته بندی شده حاوی میزان زیادی نمک و همچنین روغن هستند. هنگام خرید حتما میزان سدیم(نمک) موجود در سوپ را مطالعه کنید. اگر میزان نمک سوپ های آماده برای هر بشقاب بیش از 1 گرم باشد بدانید که یک غذای ناسالم خورده اید.

سوپ غذایی سبک و دوست رژیم های لاغری است. یک بشقاب سوپ ورمیشل 250 گرمی برحسب ترکیبات آن حاوی 20 تا 150 کیلوکالری است. سوپ های سبک و کم کالری حاوی سبزیجات، بدون مواد نشاسته ای و بدون ترکیبات چرب افزوده هستند. اگر سوپ سفید دوست دارید بهتر است میزان خامه ای که به آن اضافه می کنید را کنترل کنید. چون افزودن کره و خامه باعث افزایش کالری آن می‌شود.۱۰ خاصیت بی نظیر ورمیشل (رشته سوپی) برای سلامت بدن

رشته سوپ اماده

رشته سوپ اماده رشته سوپی با مکانیسمی مشابه و از ترکیب آرد و آب وبتاکاروتن به دست می آیند . رشته هایی که برای استفاده در پلو به کار می روند تفت (بو) داده می شوند اما رشته سوپی بعد از درست شدن و خشک شدن برای استفاده آماده است یعنی کاملا خام به مصرف می رسند و داخل سوپ و یا در مراحل پخت، آماده خوردن می شوند.

برای تهیه رشته ابتدا مواد اولیه را به صورت خشک به خوبی مخلوط می نماید تا یکنواخت شود(به مدت ۱۵ دقیقه). سپس به مخلوط آب اضافه می شود تا خمیر، شکل و قوام لازم را به دست آورد.

در صورت لزوم، در این مرحله می توان برخی از مواد افزودنی را در محلول آب نمک حل کرد و به خمیر اضافه نمود در فرآیند مخلوط کردن به دلیل اصطکاک زیاد، دمای توده خمیر افزایش می یابد که در صورت افزایش بیش از حد دما، ویژگی های شبکه گلوتن آسیب خواهد دید، لذا جهت جلوگیری از افزایش دما باید توده خمیر به نحو مناسب سرد شود. پس از به دست آمدن خمیر، آن را به مدت ۱۵ دقیقه استراحت می دهند تا به اصطلاح جا بیفتد و یکنواخت شود سپس مراحل شکل دهی، گرم خانه گذاری(خشک کردن)، خنک کردن(توسط جریان هوا)، برش دادن رشته ها و بسته بندی انجام می گردد.

به شکل ظاهری انواع رشته که مورد استفاده شما است توجه کنید. رشته ها باید تا حد امکان صاف، یکنواخت، به طول حداقل ۱۵ سانتی متر و فاقد لک و مواد خارجی باشند. در هنگام خرید رشته آشی توجه داشته رنگ آن باید سفید مایل به کرم و رشته پلویی باید قهوه ای روشن باشد. در زمان پخت انواع رشته حتما به مزه آن دقت کنید.رشته باید دارای مزه و بوی مخصوص به خود(آرد و خمیر) و فاقد مزه و بوی ترشیدگی، کپک زدگی، ماندگی و سایر بوهای غیرطبیعی باشد.

رشته سوپ خواص

رشته سوپ خواص رشته آشی را از مخلوط کردن آرد گندم (آرد ستاره درجه یک)، آب و نمک پس از طی مراحل مختلف عمل آوری به وسیله دستگاه تولید و سپس خشک می گردد. آش رشته، این غذای خوشمزه گاهی در مهمانی ها به صورت پیش غذا سرو می­شود و مخصوصا در ماه رمضان جایگاه ویژه ای در سفره افطار دارد . رشته پلویی از مخلوط کردن آرد گندم (آرد معمولی)، آب و نمک یا بدون نمک پس از طی مراحل مختلف عمل آوری به وسیله دستگاه به صورت رشته های نازک تر از رشته آشی تولید و سپس خشک و بو داده می شود. یکی از غذاهای که شب عید خورده می‌شود رشته پلو است چرا که قدیمی‌ها اعتقاد داشتند رشته نمادی از رشته زندگی است و عقیده داشتند در همین ابتدای سال با خوردن این غذا سر رشته کار و زندگی دستشان می‌آید و به موفقیت دست پیدا می‌کنند. تهیه این غذا بسیار ساده و کم هزینه است، فقط باید توجه داشته باشید که رشته پلویی علیرغم داشتن ترکیبات یکسان با رشته آشی فرق داشته و به خاطر سبوس بیشتر، رنگ تیره‌تری دارد.

سوپ به دلیل دارا بودن سبزیجات منبع خوب مواد معدنی و ویتامین های ضدخستگی است. هویج یا کدوحلوایی آن حاوی بتاکاروتن است. اگر به سوپ تان کدومسمایی بزنید میزان منیزیم آن را بالا برده اید. گوجه فرنگی موجود در این غذا سرشار از لیکوپن است که یک ترکیب آنتی اکسیدانی فوق العاده محسوب می‌شود. می توانید در زمان سرو کردن سوپ تان کمی پودر بادام به آن اضافه کنید. به این ترتیب سوپی حاوی چربی های مفید و ۱۹ نوع ماده‌ی معدنی میل خواهید کرد. فیبرهای موجود در ورمیشل و سبزیجات سوپ به صورت خام می‌توانند برای روده ها مشکل ساز شوند. اما پخته شدن این سبزیجات باعث می‌شود که فیبرهای آن برای افرادی که روده‌های حساسی دارند قابل تحمل تر شوند. به این ترتیب سوپ یک غذای مغذی، زودهضم بوده و فیبرهای آن بدون ایجاد تحریک پذیری باعث تنظیم دفع می‌شود.

ترکیبات رشته سوپی

ترکیبات رشته سوپی یکی از انواع فرارورده های خمیری رشته است. شاید یکی از معروف­ترین غذایی که از گذشته تا حالا پای سفره همه ایرانی ها بوده آش رشته است و صد البته خواهد بود. رشته آشی ، انواع رشته پلویی و رشته سوپی نیز از جمله تولیدات حاصل از آرد گندم است .

تولید انواع رشته در کشور ما هم به صورت سنتی و کارگاهی و هم به صورت صنعتی انجام می شود . علاوه بر کشور ما که انواع رشته و ماکارونی پای ثابت سفره خانوده هاست، ­ در برخی ازکشورهای صنعتی به ویژه ژاپن نیز تولید رشته فوری رواج یافته است که به شکل نوعی غذای حاضری به بازار ارائه می شود و غلات، ادویه ها و چاشنی های آماده نیزهمراه بسته ارائه می شود و کافی است که مصرف کننده محتویات بسته را با آب داغ مخلوط کند تا غذای آماده ای مانند سوپ یا آش حاضر شود.

با توجه به این که انواع رشته جز مواد غذایی پر مصرف خانوده ها محسوب می شود اطمینان از کیفیت و بهداشتی بودن آن نقش مهمی در تامین سلامت افراد دارد.

رشته سوپ از چی درست میشه

رشته سوپ از چی درست میشه سوپ ورمیشل که با نام سوپ رشته فرنگی هم شناخته می شود یکی از سوپ های مقوی و خوشمزه است که بیشتر برای درمان سرماخوردگی تهیه می شود. هر چند این سوپ خوشمزه در خیلی از مواقع به عنوان پیش غذا هم سرو می شود. نام این سوپ از رشته های ورمیشل گرفته شده است. رشته های ورمیشل از ترکیب آرد به همراه نمک و آب تهیه می شود. یکی از دلایلی که سوپ ورمیشل لعاب زیادی دارد به این دلیل است که رشته های آن از آرد تهیه شده است امروزه مدل های مختلف از ورمیشل در بازار موجود است شما به دلخواه می توانید تهیه کنید این سوپ برای مجالس و مهمانی و ایام ماه مبارک رمضان بسیار مناسب است. با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سوپ ورمیشل تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری سوپ ورمیشل تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

سوپ ورمیشل یکی از غذاهای مورد علاقه کودکان و افراد سالمند است. برای همین می‌توانید از این پیش غذای مناسب در تمام وعده‌های غذایی استفاده کنید. بچه‌ها از هویج‌های پخته شده‌ی داخل سوپ بیشتر لذت می‌برند. اگر فرزندتان بدغذاست می توانید برایش یک کاسه سوپ آماده کنید و مقداری چیپس به او بدهید تا در سوپش خرد کرده و بخورد. سوپ ورمیشل علاوه بر اینکه باعث گرمی بدن می‌شود، می تواند گرمای خاصی به جمع خانوادگی تان بدهد. سرو کردن سوپ در یک ظرف زیبا و مناسب بسیار اشتهابرانگیز است. ترکیب رنگ‌های موجود در سوپ باعث می‌شود هر کسی از آن لذت ببرد. توصیه می‌کنیم از انواع سبزیجات رنگی در تهیه‌ی سوپ‌هایتان استفاده کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید و از ظاهر زیبای آن لذت ببرید.

سوپ رشته چگونه درست میشود

سوپ رشته چگونه درست میشود هیچ چیزی مثل یک کاسه سوپ ورمیشل داغ در روزهای سرد زمستانی نمی چسبد! اگر شما هم طرفدار این سوپ خوشمزه هستید با ما همراه باشید تا نحوه طبخ این غذای خوشمزه را به شما نشان بدهیم. بر خلاف تصور عموم قرار نیست همه چیز را در قابلمه ریخت و بعد ورد جادویی را خواند تا سوپ درست شود! سوپ ها هم ترفند های خودشان را دارند و این نکات ریز باعث می شود که بعضی از سوپ ها طعم خاص و فراموش نشدنی داشته باشند. ما در این آموزش دستوری ساده و کاربردی برای طرز تهیه سوپ ورمیشل برایتان تهیه کرده ایم. ترفند اصلی طبخ سوپ در رستوران ها این است که ابتدا برخی از سبزیجات را تفت می دهند. با این کار، هم سوپ قوام بهتری خواهد داشت و هم طعم آن خوشمزه تر می شود.

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب کنید، آن را روی حرارت گرم کنید، در این مرحله پیازها را به خوبی شسته و به اندازه نگینی خرد کنید، حالا کمی پیازها را بدون روغن در قابلمه تفت دهید تا کمی سبک شود و آبش کشیده شود، سپس به آن کمی روغن و زردچوبه اضافه کنید و اجازه دهید تا طلایی شود.

گوجه فرنگی ها را با میکسر پوره کرده یا با رنده ریز رنده کنید، حالا کمی رب گوجه فرنگی را در روغن پیاز تفت دهید و بعد پوره گوجه فرنگی را به مواد درون قابلمه اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. سه لیوان آب اضافه کرده و اجازه دهید تا بپزد اما در نظر داشته باشید که اگر ورمیشل زیادی بریزید خیلی سریع ورمیشل باز شده و سوپ شما را بیش از اندازه غلیظ می کند. به طور معمول ورمیشل خودش باعث قوام آمدن و لعاب انداختن سوپ می شودريا، قبل از سرو سوپ کمی آبلیمو به آن اضافه کنید زیر آن را خاموش کنید. بهتر است بلافاصله بعد از خاموش کردن شعله سوپ را سرو کنید چون با سرد شدن دوباره غلیظ می شود.

نیازی نیست برای لعاب انداختن سوپ از آرد استفاده کنید، تنها کافی است کمی صبر کنید تا خود ورمیشل باز شده و لعاب بیندازد.

رشته سوپ را کی اضافه کنیم

رشته سوپ را کی اضافه کنیم در حین سرخ شدن پیاز، گوشت مرغ را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. پس از اینکه پیاز سبک شد و کمی تغییر رنگ داد، مرغ خرد شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز و پودر سیر به قابلمه اضافه می کنیم. در این مرحله مواد را به خوبی تفت می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ دهد و عطر ادویه ها خارج شود، سپس مواد درون قابلمه را یک سمت جمع می کنیم و رب گوجه فرنگی را در سمت خالی قابلمه اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که رب گوجه فرنگی را باید به طور کامل سرخ کنیم تا طعم خامی آن گرفته شود. پس از اینکه رب گوجه فرنگی خوشرنگ شد، ۴ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب شروع به جوشیدن کند.

حالا برای اینکه طعم و بوی زهم گوشت مرغ به طور کامل گرفته شود، کف های روی آب را جمع می کنیم و دور می ریزیم. در ادامه هویج و سیب زمینی را پوست می گیریم، سپس به صورت نگینی خرد کرده و به قابلمه می افزاییم. پس از گذشت ۱۰ دقیقه رشته ورمشیل را به همراه جعفری خرد شده اضافه می کنیم و اجازه می دهیم رشته نرم شده و جا بیفتد، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم در پایان سوپ را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه لیمو ترش سرو می کنیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.