کاربرد شیشه ساختمانی اصفهان در تولید ظروف مسی

شیشه ساختمانی اصفهان ماده ای است که از ماسه مایع ساخته می شود. این نام به هر جامد آمورف (غیر بلوری) داده می شود که یک انتقال شیشه ای را در نزدیکی نقطه ذوب خود نشان می دهد که حدود ۱۷۰۰ درجه سانتیگراد است.

ین بدان معنی است که مواد از حالت سخت و شکننده به حالت مذاب تبدیل می شوند یا برعکس بسته به اینکه دمای انتقال شیشه ای نقطه ذوب یا انجماد باشد. یک جامد آمورف مقداری از نظم کریستالی یک جامد و مقداری از ساختار مولکولی تصادفی یک مایع را دارد.

شیشه سیلیکات رایج ترین شکل است که عمدتاً از سیلیس یا دی اکسید سیلیکون، SiO2 تشکیل شده است. ناخالصی ها یا عناصر و ترکیبات اضافی به سیلیکات اضافه می شود تا رنگ و سایر خواص شیشه را تغییر دهد.

شیشه یک ماده بسیار پرکاربرد است زیرا در حالی که هنوز مذاب است، می توان آن را به اشکالی مناسب برای طیف وسیعی از مصارف مختلف، از بسته بندی و اشیاء خانگی گرفته تا شیشه جلو اتومبیل، پنجره ها و غیره دستکاری کرد.

این برای ساخت اشیاء شیشه ای عمدتا تزئینی استفاده می شود. اکسید کلسیم با اکسید سرب جایگزین می شود و اکسید پتاسیم جایگزین تمام یا نسبت بالایی از اکسید سدیم می شود. شیشه سربی به خوبی می درخشد و سطح نسبتاً نرمی دارد که هر دو ویژگی آن را برای مصارف تزئینی بسیار مناسب می کند.

تمپرینگ فرآیندی است که طی آن شیشه های آنیل شده به همان روشی که شیشه های تقویت شده با حرارت گرم می شوند، گرم می شوند. شیشه با سرعت بیشتری خنک می شود که به بخش داخلی شیشه اجازه می دهد مدت بیشتری نسبت به سطوح بیرونی سیال بماند.

این بدان معنی است که مقدار برابری از تنش های کششی و فشاری در سراسر شیشه ایجاد می شود که به آن اجازه می دهد تا چهار برابر قوی تر از شیشه آنیل شده شود. این به عنوان یک شیشه ایمنی استفاده می شود، زیرا به جای تکه های تیز به قطعات دانه ای کوچک خرد می شود و خطر آسیب را کاهش می دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.