آتل فایبرگلاس مانع تصادف راننده آمبولانس در حین ماموریت شد

آتل فایبرگلاس ابزارهای ارتوپدی هستند که برای محافظت و حمایت از استخوان ها و مفاصل شکسته یا آسیب دیده استفاده می شوند. آنها به بی حرکت کردن اندام آسیب دیده کمک می کنند تا استخوان در جای خود بماند تا زمانی که به طور کامل بهبود یابد.

قالب ها اغلب از فایبرگلاس یا گچ ساخته می شوند. آتل ها را نیمه گچ نیز می نامند و حمایت کمتری نسبت به گچ دارند.

گچ ها و آتل ها ابزارهای ارتوپدی هستند که برای محافظت و حمایت از استخوان ها و مفاصل شکسته یا آسیب دیده استفاده می شوند.

آنها به بی حرکت کردن اندام آسیب دیده کمک می کنند تا استخوان در جای خود بماند تا زمانی که به طور کامل بهبود یابد.

گچ‌ها با آتل ها متفاوت هستند زیرا حمایت و محافظت بیشتری از اندامی که آسیب دیده یا شکسته است را فراهم می‌کنند. آنها از موادی مانند گچ یا فایبرگلاس ساخته شده اند که به راحتی می توان به شکل دست یا پای آسیب دیده قالب زد.

آتل ها که به‌عنوان نیم‌گشتی نیز شناخته می‌شوند، پشتیبانی کمتری نسبت به گچ‌گیری دارند، اما استفاده از آنها سریع‌تر و آسان‌تر است.

همچنین اگر تورم بازو یا پا کم یا زیاد شود، می‌توانند به راحتی سفت یا شل شوند.

آتل های آماده یا خارج از قفسه در اندازه ها و اشکال مختلف موجود هستند.

در برخی موارد باید از اسپلینت هایی که به صورت سفارشی طراحی شده اند استفاده شود. تسمه‌ ها باعث می‌شود که بیمار یا ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی راحت‌تر آتل را بگذارند یا آن را خارج کنند.

زمانی که استخوان شکسته می شود از گچ و آتل استفاده می شود. پس از جراحی ارتوپدی نیز می توان از آنها استفاده کرد. گاهی اوقات به دلیل تورم ناحیه آسیب دیده بلافاصله پس از آسیب از آتل استفاده می شود.

پس از کاهش تورم، ممکن است یک گچ کامل روی اندام آسیب دیده اعمال شود.

اگر ناحیه آسیب دیده کمتر متورم شود و گچ شلتر شود، ممکن است نیاز به تعویض گچ در طول فرآیند بهبودی باشد. در این صورت، گچ ممکن است با یک آتل جایگزین شود تا آزادی حرکت بیشتری ایجاد شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.