خوردن کشمش صراف زاده در ماه رمضان دردسر ساز شد

کشمش در زبان ترکی به معنای انگور است. انگور خشک بیشترین کاربرد آشپزی را در خاور نزدیک و میانه و همچنین در دریای مدیترانه دارد.

کشمش صراف زاده یکی از قدیمی ترین فرآورده های شیرین است که امکان حفظ و نگهداری محصول انگور را برای کل سال آینده فراهم می کند.

حاوی مجموعه ای غنی از قندهای مختلف از جمله گلوکز و فروکتوز است و وجود پکتین ها ورود سریع گلوکز به خون را کند می کند و منجر به افزایش شدید سطح انسولین در خون نمی شود. غنی ترین طیف ویتامین ها یکی از مزایای اصلی کشمش است.

کشمش تیره، و همچنین انگور تیره و شراب از آن، مفیدتر از انواع روشن هستند. حتی پوسیدگی و بیماری لثه نیز در دسترس کشمش است. اسیدهای آلی موجود در آن از رشد باکتری هایی که باعث بیماری های دندانی می شوند جلوگیری می کند.

لیکوپن که بخشی از پوست توت سیاه است، تأثیر مثبتی بر میل جنسی دارد، یک پیشگیری کننده است و به درمان ناباروری مردان کمک می کند. پوست انگور تیره حاوی فلاونوئید رسوراترول است که از رشد هرگونه نئوپلاسم در بدن جلوگیری می کند.

یکی از خواص مفید کشمش توانایی آن در از بین بردن تورم و افزایش خروجی ادرار است. این خاصیت ارتباط مستقیمی با وجود پتاسیم در آن دارد که در مواقعی که برای دفع سموم از خون ضروری است به مسمومیت نیز کمک می کند.

کشمش به عنوان یک پیشگیری کننده برای انواع بیماری های قلبی عروقی بسیار مفید است.شایان ذکر است که خشک شدن انگور منجر به این واقعیت می شود که محتوای قندها، یعنی گلوکز و فروکتوز، در کشمش 8 برابر بیشتر از انگور است.

کشمش محصولی بسیار شیرین و در عین حال سالم است، بنابراین به جای شیرینی و کیک بهتر است از کشمش استفاده کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.