شکلات سکه ای شیرین باعث جلوگیری از لخته خون در مغز انسان میشود

احتمالاً شنیده اید که همه هجوم های پیرامون شکلات سکه ای شیرین که یک غذای فوق العاده است. قبل از اینکه شکلات تخته ای تهیه کنید، حتما تحقیق کنید.

دانه کاکائو یکی از غنی‌ترین غذاها از نظر فلاونول است که شکلات را برای شما مفید می‌کند. فلاونول ها آنتی اکسیدانی هستند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. طبق گفته کلینیک کلیولند، فلاونوئیدها دارای خواص سلامتی دیگری مانند کمک به کاهش فشار خون، بهبود جریان خون به مغز و قلب و کاهش چسبندگی پلاکت‌های خون هستند و به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می‌کنند.

طعم فلاونول ها تلخ است، بنابراین دانه کاکائو باید پردازش شود تا خوش طعم تر شود. این فرآوری فلاونول‌ها را از بین می‌برد و از آنجایی که محصولات میزان فلاونول‌های موجود در محصولاتشان را فاش نمی‌کنند، مصرف‌کننده اغلب به این فکر می‌افتد که چه چیزی و چه مقدار شکلات معقول است.

تحقیقات نشان می دهد که حدود ۲۰۰ میلی گرم فلاونول به بهبود جریان خون کمک می کند. این تقریباً دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو (۲۰ کالری)، دو اونس شکلات تلخ (۳۰۰ کالری)، یک فنجان شربت شکلات (۸۰۰ کالری) یا ۱۰٫۵ اونس شکلات شیری (۱۵۰۰ کالری) است. پس بهترین شرط بندی شما چیست؟ همه چیز بستگی به میزان کالری مصرفی شما برای دریافت ۲۰۰ میلی گرم فلاونول دارد.

به خاطر داشته باشید که غذاهای غنی از فلاونول مانند زغال اخته، سیب، بادام زمینی و پیاز وجود دارد.

۷ درصد از مصرف کنندگان نوع خاصی از شکلات را با توجه به شکل، اندازه یا طراحی بسته بندی آن انتخاب می کنند. ۲۸ درصد خریدهای تصادفی انجام می دهند در حالی که ۱۴ درصد از خریداران شکلات از روی عادت همین نوع را انتخاب می کنند. فقط ۹ درصد از مصرف کنندگان برچسب ارزش غذایی را به دقت بررسی می کنند و سپس انتخاب خود را بر اساس این ارقام قرار می دهند.

۲۳ مرد برنده جایزه نوبل برای یک تحقیق مورد مطالعه قرار گرفتند و مشخص شد که تقریبا ۵۰ درصد آنها بیش از دو بار در هفته شکلات می خورند، در مقایسه با ۲۵ درصد از یک گروه مقایسه که از مصرف کنندگان عادی با سطح تحصیلات متوسط تشکیل شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.