مردی با خوردن آناناس امروز در تره بار سنگ کلیه خود را دفع کرد

در طبیعت، آناناس امروز در تره بار عمدتاً توسط مرغ مگس خوار گرده افشانی می شوند.برخی از آناناس های وحشی در شب توسط خفاش ها گرده افشانی و گرده افشانی می شوند.

تحت کشت، چون رشد بذر کیفیت میوه را کاهش می دهد، گرده افشانی با دست انجام می شود و بذرها فقط برای پرورش نگهداری می شوند.

در هاوایی، جایی که آناناس به صورت صنعتی در قرن بیستم کشت و کنسرو می شد، واردات مرغ مگس خوار ممنوع بود.آناناس به عنوان میوه ای از استعمار، اروپاییان را مجذوب خود کرد.

اما با موفقیت در اروپا کشت نشد تا اینکه پیتر دلا کورت از حدود سال 1658 باغبانی گلخانه ای را در نزدیکی لیدن توسعه داد.گیاهان آناناس در سال 1719 از هلند به باغداران انگلیسی و در سال 1730 به باغداران فرانسوی توزیع شد.

در انگلستان، اولین آناناس در Dorney Court، Dorney در باکینگهام‌شر، و یک “اجاق آناناس” بزرگ برای گرم کردن گیاهان در باغ فیزیکی چلسی در سال 1723 ساخته شد.

در فرانسه، شاه لویی پانزدهم آناناسی را که در سال 1733 در ورسای کشت شده بود، تقدیم کرد.به دلیل هزینه واردات مستقیم و هزینه هنگفت تجهیزات و نیروی کار مورد نیاز برای پرورش آنها در آب و هوای معتدل، آناناس در گلخانه هایی به نام “کاج ها” به نماد ثروت تبدیل شد.

آنها در ابتدا بیشتر برای نمایش در مهمانی های شام استفاده می شدند، نه اینکه خورده شوند، و بارها و بارها استفاده می شدند تا زمانی که شروع به پوسیدگی کردند.

در نیمه دوم قرن هجدهم، تولید میوه در املاک بریتانیا موضوع رقابت بزرگی بین اشراف ثروتمند شد.جان موری، چهارمین ارل دانمور، گرمخانه‌ای در ملک خود ساخت که بر روی یک گنبد سنگی عظیم به ارتفاع 14 متر به شکل میوه قرار داشت.

آن را به عنوان آناناس دانمور می شناسند.در معماری، پیکره های آناناس به عناصر تزئینی نماد مهمان نوازی تبدیل شدند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.