مردی با فروش صابون دستشویی سیو خرج پدر و مادر پیر خود را می دهد

ویروس‌های تنفسی مانند بیماری کرونا (COVID-19) زمانی پخش می‌شوند که مخاط یا قطرات حاوی ویروس از طریق چشم، بینی یا گلو وارد بدن شما شود. دست ها نیز یکی از رایج ترین راه های انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر است.

در طول همه‌گیری، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون دستشویی سیو یکی از ارزان‌ترین، ساده‌ترین و مهم‌ترین اقدامات برای جلوگیری از انتشار ویروس است.

در اینجا همه چیزهایی است که برای شستن صحیح دست ها باید بدانید.برای از بین بردن تمام آثار ویروس ها از دستان خود، مالیدن و شستشوی سریع دست ها کافی نیست.

شما باید دست های خود را حداقل 20 تا 30 ثانیه بشویید. برای اینکه مفهوم آن را به شما بفهمانیم، وقت آن است که کل آهنگ تولدت مبارک را دو بار بخوانید.

در مورد محلول های هیدروالکلی هم همینطور است از محلولی استفاده کنید که حداقل 60 درصد الکل داشته باشد و دست های خود را حداقل 20 ثانیه به هم بمالید تا مطمئن شوید که تمام سطح دست هایتان را می پوشانید.

شما می توانید با سهولت در شستن دست های فرزندتان کمک کنید، مثلاً با نصب یک چهارپایه پله ای که بتواند به تنهایی به آب و صابون برسد.

شما همچنین می توانید با خواندن آهنگ مورد علاقه او در حالی که به او کمک می کنید دست هایش را به هم بمالد، تمرین را سرگرم کننده کنید.

نه، دمای آب هنگام شستن دست ها مهم نیست. آب سرد به اندازه آب گرم در کشتن میکروب ها و ویروس ها موثر است، به شرطی که از صابون استفاده کنید!

میکروب‌ها از پوست مرطوب راحت‌تر از پوست خشک پخش می‌شوند، بنابراین مهم است که دست‌هایتان را کاملا خشک کنید. دستمال کاغذی یا پارچه های تمیز موثرترین راه برای از بین بردن میکروب ها و جلوگیری از انتشار آنها به سطوح دیگر است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.